A+
A-
Wersja kontrastowa
Gmina Lubiewo





 Drukuj

Wniosek o warunki zabudowy

Ustalenie warunków zabudowy

Kogo dotyczy

Osoby fizyczne, osoby prawne, państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Czas realizacji

Decyzję o warunkach zabudowy otrzymasz w ciągu:
21 dni – jeśli dotyczy wolno stojącego, maksymalnie dwukondygnacyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego o powierzchni zabudowy do 70 m2, którego obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których został zaprojektowany, a budowa jest prowadzona, aby zaspokoić potrzeby mieszkaniowe inwestora;
90 dni – w pozostałych przypadkach.

Wymagane dokumenty

• Wniosek
• jeden egzemplarz kopii mapy zasadniczej w skali 1:500 lub 1:1000 (dla inwestycji liniowych dopuszczalna skala 1:2000) - przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego
i kartograficznego, obejmującą teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwestycja będzie oddziaływać (dla działki niezabudowanej - trzykrotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem, nie mniejsza jednak niż 50 metrów). Mapa powinna przedstawiać aktualny stan zagospodarowania nieruchomości objętej wnioskiem, jak i nieruchomości sąsiednich /sporządzona przez Starostwo Powiatowe w Tucholi, Wydział Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Zasobami Przyrody w Tucholi, ul. Pocztowa 7a, 89-500 Tuchola/;
• kserokopia mapy zasadniczej z lokalizacją projektowanej inwestycji, granicami terenu objętego wnioskiem oraz obszarem oddziaływania planowanej inwestycji;
• przedstawiony w formie opisowej i graficznej planowany sposób zagospodarowania terenu oraz charakterystyka zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenie i gabaryty projektowanych obiektów budowlanych;
• zapewnienia lub umowy zawarte między właściwą jednostką organizacyjną a inwestorem, gwarantujące wykonanie uzbrojenia terenu inwestycji lub oświadczenie wnioskodawcy
o wykorzystaniu istniejących przyłączy (np. na wywóz nieczystości płynnych i stałych, dostawę wody, energii elektrycznej, gazu ziemnego);
• Dowód uiszczenia opłaty skarbowej

Dodatkowe:
• pełnomocnictwo (w przypadku ustanowienia osoby do występowania w imieniu inwestora);
• potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo
• dokument potwierdzający posiadanie gospodarstwa rolnego (w przypadku występowania
o wydanie decyzji dla zagrody rolnej);
• kopia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia dla inwestycji wymienionych w rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839)
• inne (należy dołączyć w razie potrzeby)


Opłaty

• opłata skarbowa: 598 zł, płatna z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji u inkasenta
w Urzędzie Gminy ul. Hallera 9, 89-526 Lubiewo pokój nr 14 lub na konto Urzędu Gminy,
nr konta 80 8144 0005 2008 0080 1270 0002;


• opłata skarbowa: 17 zł, płatna z chwilą złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii u inkasenta w Urzędzie Gminy ul. Hallera 9, 89-526 Lubiewo pokój nr 14 lub na konto Urzędu Gminy,
nr konta 80 8144 0005 2008 0080 1270 0002

Uwaga!
Zwolnienie od obowiązku uiszczenia opłaty skarbowej w przypadku wydania decyzji
o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy.

Tryb odwoławczy

Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone za pośrednictwem Wójta Gminy Lubiewo do Samorządowego Kolegium odwoławczego w Bydgoszczy
w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Podstawa prawna

• Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 ze zm.).
• Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.).
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572 ze zm.).
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 ze zm.).

Dodatkowe informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.


© 2024 Gmina Lubiewo
aplikacja: 1.10.003.010, baza: 1.8.6.3
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce