A+
A-
Wersja kontrastowa
Gmina Lubiewo





 Drukuj

Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów dla osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych w celu nie związanym z zamiarem inwestycyjnym

Kogo dotyczy

- przedsiębiorców (osoby prowadzące działalność gospodarczą)

- spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych

- właścicieli urządzeń o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego- jeżeli drzewa lub krzewy zagrażają funkcjonowaniu tych urządzeń.

Czas realizacji

- Załatwienie następuje w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku, w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy. Sprawa załatwiana jest w formie decyzji administracyjnej. Przed wydaniem decyzji organ prowadzący sprawę dokonuje oględzin w celu weryfikacji informacji podanych we wniosku oraz w zakresie występowania w obrębie zadrzewień gatunków chronionych. Wydanie zezwolenia może być uzależnione od przesadzenia drzew lub krzewów albo zastąpienia ich innymi drzewami lub krzewami, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub krzewów

Wymagane dokumenty

Wniosek wraz z załącznikami.

Opłaty

Złożenie zgłoszenia wraz z załącznikami jest bezpłatne.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy w terminie 14 dni od dnia doręczenia/odebrania decyzji, za pośrednictwem Wójta Gminy Lubiewo.

Podstawa prawna

Ustawa o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023r. poz. 1336 ze zm.).

Dodatkowe informacje

Zezwolenie na usunięcie drzewa lub krzewu z terenu nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków wydaje Wojewódzki Konserwator Zabytków.
© 2024 Gmina Lubiewo
aplikacja: 1.10.002.003, baza: 1.8.5.9
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce