Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów dla osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych w celu nie związanym z zamiarem inwestycyjnym
Kogo dotyczy
- przedsiębiorców (osoby prowadzące działalność gospodarczą)
- spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych
- właścicieli urządzeń o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego- jeżeli drzewa lub krzewy zagrażają funkcjonowaniu tych urządzeń.
Czas realizacji
- Załatwienie następuje w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku, w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy. Sprawa załatwiana jest w formie decyzji administracyjnej. Przed wydaniem decyzji organ prowadzący sprawę dokonuje oględzin w celu weryfikacji informacji podanych we wniosku oraz w zakresie występowania w obrębie zadrzewień gatunków chronionych. Wydanie zezwolenia może być uzależnione od przesadzenia drzew lub krzewów albo zastąpienia ich innymi drzewami lub krzewami, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub krzewów
Wymagane dokumenty
Wniosek wraz z załącznikami.
Opłaty
Złożenie zgłoszenia wraz z załącznikami jest bezpłatne.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy w terminie 14 dni od dnia doręczenia/odebrania decyzji, za pośrednictwem Wójta Gminy Lubiewo.
Podstawa prawna
Ustawa o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023r. poz. 1336 ze zm.).
Dodatkowe informacje
Zezwolenie na usunięcie drzewa lub krzewu z terenu nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków wydaje Wojewódzki Konserwator Zabytków.